Niet zo spectaculair, is ook wel eens prettig... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Niet zo spectaculair, is ook wel eens prettig... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Niet zo spectaculair, is ook wel eens prettig...

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

12 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Dinsdagmiddag, 12 juni.
Wisselvalligheid troef, wat het weer betreft. Is dat in Holland ook zo?
Zo loop je met je jas dichtgeknoopt en je pluutje opgestoken, en zo loop je te puffen en denk je, waarom heb ik toch een jas aangedaan?
Zucht....soupir.....zucht....Het weer is echt te bizar voor woorden....En het blijft de aankomende week ook zo, zegt de Franse Erwin Krol.
Volgende week maandag komt vriendin Ineke, en ze blijft de laatste dagen bij me. En we reizen 22 juni samen terug naar huis. Ik hoop, voor haar èn voor mij, dat we nog een paar lekkere zomerse dagen zullen hebben!
We zien het wel, we kunnen er toch niets aan doen...

Voisin-Age:
Maandagmiddag heb ik Geny, van 98 jaar, opgezocht. Ze had een flinke verkoudheid, en was daardoor niet in goede doen. Door de verkoudheid hoorde ze nog slechter dan anders, dus het gesprek ging echt met horten en stoten....Zien jullie het al voor je?? Veel misverstanden dus...
Ik had abrikozen voor haar mee (wat zien ze er prachtig uit op dit moment!) en dat vond ze leuk en lekker. Ondanks dat ze zich niet prettig voelde, bewonderde ze heel erg mijn nieuwe tas en gaf me complimentjes. Wat is het toch een lieverd.
Ik ga haar volgende week voor de laatste keer opzoeken. Ik ga haar missen.

Voetbal:
Om zes uur maandagavond speelde Frankrijk tegen Engeland. Ik zat erbij in Les Temps Modernes. En dat was erg grappig. Een kring van voetballiefhebbers voor het scherm, ik erachter met mijn laptoppie. Ik kon goed het scherm zien. In no time stond het 1-0 achter, dus de stemming daalde.
Maar gelukkig, even later werd het weer 1-1.
En dat was ook de eindstand. De Fransen kijkers waren niet helemaal tevreden met deze uitslag.

Verkiezingen:
Afgelopen zondag was dus de 1e Ronde van de 2e Kamer Verkiezingen. Ik snap het systeem hier nu wat beter. Elk departement is ingedeeld in kiesdistricten. En elk district levert één kandidaat voor de 2e Kamer (Assemblée Nationale). Als een kandidaat bij de 1e Ronde minimaal 50% + 1 van de stemmen heeft gekregen, dan is hij/zij direct gekozen.
Maar, is er niemand die dat gehaald heeft, dan gaan alleen die kandidaten met minimaal 12,5% van de stemmen, door naar de 2e Ronde, aanstaande zondag. En hij/zij die daar de meeste stemmen krijgt is gekozen.

Vanmorgen heb ik wat omgedreuteld. Naar de wasserette geweest. Koffie gedronken bij Le Penty en daar gewacht tot de was klaar zou zijn. De krant gelezen. Fruit gehaald op de markt. Vanmiddag even naar het grote winkelcentrum op de Place d'Italie geweest. Met veel belangstelling kinderboeken en kinderkleertjes bekeken.
Nu zit ik even in Les Temps Modernes. Het is er rustig, gezellig, prettig, aangenaam....

Vandaag geen spectaculaire dingen dus, maar dat is best wel eens prettig!
Eind van de middag neem ik de RER A, richting Joinville, om bij Nicole te gaan eten. Ben benieuwd hoe ze zelf woont en hoe het dorp Joinville is. Het moet mooi liggen aan de rivier de Marne. Jullie horen het van me!

  • 12 Juni 2012 - 17:16

    Joke:

    Hee Dit, hier ook "raar" weer. Met blote voeten in mn schoenen: te koud. OK, dan sokken aan: te warm. Zonder jas op de fiets: te koud. Goedgoed, dan een jasje aan: te warm... zzzzzucht! Gelukkig hebben we jouw bloeiende rozen en klaproosvelden!

  • 13 Juni 2012 - 05:09

    Theo:

    Oef! Nu wordt het tijd om terug te komen, Ditta! Je gebruikt in je eerste zin het woord 'Holland'. Dat is voorbehouden aan die vreemde groep permanent onthechte Nederlanders: expats!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 134741

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: