Afscheid nemen..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Afscheid nemen..... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen.....

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

21 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Donderdagmiddag, 21 juni.
Laatste dag, Traantjes wegpinkdag, Inpakdag, Opruimdag en Feest van de Muziekdag!

Gistermiddag was ik dus nog even bij die dame van 98, Geny. Ze had nog steeds last van een flinke verkoudheid, en voelde zich niet goed. Ze was verdrietig. Ik had een kaart van Alkmaar voor haar mee en had er op geschreven dat ik haar lief vond en het fijn vond dat ik haar heb mogen leren kennen.
We hebben thee gedronken samen, weer met wat biscuitjes erbij, die we lekker dopen in de thee.
Ze zei: Als je in Holland bent en thee drinkt met een Petit Beurre, denk je dan aan mij? Ik verzekerde haar, dat ik dat zou doen!
We werden allebei verdrietig van het afscheid, ik zei haar gedag met tranen in mijn ogen.
Op straat rolden de tranen echt even over mijn wangen. Ik ben zo aan haar gehecht geraakt....

Ineke was ondertussen de Promenade Plantée aan het verkennen geweest, nu de andere kant op.
Ik heb haar opgewacht (we liepen elkaar nog bijna mis, maar gelukkig, we vonden elkaar weer).
We hebben samen de metro genomen richting Nadia in het 17e arrondissement.
Lekker op een terras gezeten in de Rue de Levis, zoon Justin (8 jaar) was er ook bij. Ik kreeg een kadootje van Nadia. Drie speciale potjes mosterd, die ze had gekocht in een winkel die uitsluitend mosterd verkoopt!
We konden nog geen afscheid nemen en besloten om couscous te gaan eten in een naburig restaurant. En dat was lekker en gezellig. Daarna met Nadia en Justin teruggelopen naar haar huis en bij de deur afscheid genomen. Nadia en ik huilden allebei een beetje. Ik ga haar missen. Gelukkig komt ze in oktober naar Nederland.
Met de metro terug naar huis gegaan, tot aan station Nation. Over de Boulevard Diderot teruggelopen. Het was een heerlijke zomeravond. We zijn nog bij Aujourd'hui op het terras gaan zitten. Het was half 11 en het zal vol met etende, drinkende en pratende mensen.
Leuk!!!
Ik word steeds sentimenteler.....Ik vind het niet makkelijk om me hier los te weken.

Vandaag is het opruimen en inpakken. Ik ben al lekker opgeschoten. Ineke is even alleen op pad.
Het is warm en broeierig weer, er viel net een stortbui. Vanavond laat gaan we een boottocht over de Seine maken. Voor nu is dit even mijn laatste blog, vanuit Alkmaar laat ik jullie nog even weten hoe de thuiskomst was. Ik ben echt een beetje verdrietig....
Dag, lieve Blogvolgers.

  • 21 Juni 2012 - 13:51

    Rosanne:

    Lieve Ditta, ik heb ook altijd zo'n hekel aan afscheid en hou het nooit droog! lekker laten gaan die tranen! geniet van parijs et à demain!!!!!

    bisoussss

  • 21 Juni 2012 - 15:33

    Stefanie:

    Lieve Dit,
    Morgenavond zullen er ook wel wat tranen vloeien denk ik! maar wat een gezelligheid zal er zijn!
    Tot morgen! Kus Steef

  • 21 Juni 2012 - 18:12

    Joke:

    Méééén ik traan even lekker met je mee als ik je blog lees. En de hemel huilt ook mee, want het plénst. Er wordt zwaar weer verwacht vanavond, onweer en harde wind.
    Hopelijk morgen beter, Alkmaar is gewoon leuker als de zon schijnt.
    En... als jij er weer bent!
    Dag Dit. Tot morgen (gek! Om dat zo te zeggen!)

  • 21 Juni 2012 - 19:10

    Lia:

    Ditje, sterkte en tot gauw, goede reis.,dikke kus xxxxxxx

  • 22 Juni 2012 - 11:19

    Anita A:

    Lieve Ditta,

    Ik heb met veel plezier al je verhalen gevolgd. Bijna iedere dag begon mijn dag met een verhaal van jou. Je kunt erg leuk schrijven en het was werkelijk een plezier om jou wel en wee te volgen en een beetje mee te beleven.

    Ik wens je een goede reis terug en een behouden thuiskomst. Wat zal je weer moeten wennen. Sterkte daarmee.

    Ditta, je hebt je wens volbracht en er uitgehaald voor jezelf wat je wilde. Daar kun je trots op zijn!

    Tot ziens.

    Groetjes, Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 134576

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: