Versailles, Bois de Boulogne, laatste weekeinde! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Versailles, Bois de Boulogne, laatste weekeinde! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Versailles, Bois de Boulogne, laatste weekeinde!

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

17 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Zondag 17 juni.
Vrijdagavond zat ik in Les Temps Modernes om naar de wedstrijd Frankrijk – Oekraïne te kijken.
En dat was erg gezellig. Voetbal interesseert me eigenlijk niet heel erg (sorry sorry), maar de sfeer in het café vind ik dan gewoon leuk. En omdat de wedstrijd werd onderbroken, door het noodweer, duurde het ook nog lekker lang. Leuk dat Frankrijk heeft gewonnen!
Allez, Les Bleus!! Allez, Les Bleus!!

Versailles:
Het was vrijdagavond gaan regenen en dat ging de hele nacht door. Zaterdag bleef het ook lang regenen. Af en toe was het even droog en dan begon het weer.....Zut Alors! Maar om 4 uur werd het droog en PRACHTIG weer. Hoe bestaat het, wat een bofkonten zijn we!
Ik was om zes uur bij Nadia. We zijn met haar auto eerst naar Chaville gegaan, niet ver van Versailles (ten ZW van Parijs). Daar woont haar vriendin Dominique. We hebben eerst met zijn drietjes in een Indiaas restaurant gegeten. Lekker was het (gelukkig, met niet teveel koriander, want daar hou ik niet van...). Ik had kip à la Maharadja, met amandelen en nootjes, rijst erbij.
Dominique had geen kaartje meer kunnen bemachtigen voor het “Son et Lumière”spektakel in de tuin van het kasteel in Versailles. Jammer, voor haar, want ze miste heel wat. Nadia en ik hebben met zijn tweetjes genoten van een waar spektakel. We waren er precies om 9 uur, het begon net. Het was prachtig, een sprookje gelijk. Het somptueuze kasteel, wat zo mooi in het avondlicht lag. De muziek van Haendel. De fonteinen die op de maat van de muziek water sproeiden. Soms met kleuren of met mist. We zagen vuurbollen, die ook op de maat verschenen en verdwenen.
We hebben anderhalf uur door de tuin gedwaald, mooie gebouwen gezien, veel fonteinen.
Om half 11 zijn we gaan zitten, op een talud op de grote alleée, in afwachting van het vuurwerk.
Achter ons het kasteel, voor ons in de verte het grasveld en water....De avond viel, de lucht werd langzaam donkerder. En even na 11 uur begon het vuurwerk, adembenemend. Wat een avond! Mooi!
We zijn teruggereden naar huis, we naderden Parijs, over de kades, langs de Seine, de historische gebouwen verlicht. De Eiffeltoren, helemaal zacht geel gloeiend in de mooie nacht. Het vuurtorenlicht scheen van bovenuit de Eiffeltoren en zwaaide met regelmaat over de hele stad.
Het is een sprookje! Wat een mooie stad. Ik was er stil van.....
Om half éen thuis. Nadia zette me voor de deur af, wat een luxe.

Bois de Boulogne en Parc Bagatelle.
Vandaag, zondag, is het een prachtige dag. Om half één was ik bij Elisabeth en Philippe. Ik kreeg vast een kadootje voor mijn verjaardag morgen: een mooie zwart wit foto, groot formaat, van Parijs. Wat lief van ze hè?
We gingen picknicken in het Bois de Boulogne en we zijn er met een AutoLib heen gegaan. Zo'n klein electrisch autootje, die je overal kan ophalen en weer ergens anders achter kan laten. Anders dan met de fiets, zijn er nog niet zoveel plekken beschikbaar, dus dat was even zoeken en we hebben toch ook flink moeten lopen.
Maar heerlijk gepicknickt (ik had taboulet, rucola, tomaatjes, meloen, brood en rosé mee. Elisabeth had lekkere tapenade en een toetje. Heerlijk op het gras gezeten en genoten van het heerlijke weer. Daarna een stuk verderop de ingang van het Park Bagatelle gevonden. We moeste entrée betalen, want er was ook een expositie.
Wat een prachtig park, met alweer een prachtige rozentuin. Eén roos heette: “Heureux Anniversaire” (Prettige verjaardag) dus die roos was voor mij! Grappig!!!
Het was een prachtige middag. We zijn aan de andere kant van het park er weer uit gegaan, aan de kant van Neuilly. We hebben een heel eind de Avenue de Longchamp afgelopen, tot we bij een metrostation kwamen (Porte de Neuilly). Toen ik even omkeek zag ik mooi De Arc van La Défense.
Wat een fijn laatste weekeinde was dit in Parijs.
Morgen word ik 58 jaar en dat voelt goed!
En morgen komt Ineke, leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 134572

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: