Laatste dagen in Parijs, samen met Ineke - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Parijs, samen met Ineke - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Parijs, samen met Ineke

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

20 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Woensdagmiddag, 20 juni, mooi weer!!

Maandagmiddag, ongeveer half vijf, Gare du Nord, en ja hoor, daar is Ineke!! Dikke zoen, welkom!! Ze had een goede treinreis gehad.
De zon piepte er een beetje bij, dus dat was fijn.
Thuis gekomen kreeg ik eerst allemaal kadootjes van haar, een mooi boek, een boekje van Nijntje en sokjes voor de baby (lief!!). En ze had ook een kadootje mee voor mij van de collega's van P&O: een bon van Ici Paris (haha) en een prachtige kaart!! Bedankt allemaal!
We zijn een stukje gaan lopen over de Promenade Plantée, richting Bastille, langs de jachthaven.
Ineke vond het het allemaal mooi. We hebben gegeten in café Aujourd'hui (hartige taart met zalm en geitenkaas) en een lekker toetje Café Gourmand toe. Ik ben maar één keer jarig.
Daarna hebben we nog door de buurt gekuierd. We kwamen langs het terras van Les Temps Modernes en werden hartelijk begroet door Aly, de eigenaar. Ineke flapte eruit: “Ze is jarig vandaag!” Ik kreeg twee dikke zoenen van Aly. We gingen op het terras zitten voor een laatste drankje, en wat bleek, daar kwam Aly aanzetten met twee glaasjes champagne voor ons, van het huis, lief!! We zijn een hele tijd blijven zitten, het was een heerlijke avond. Gekletst en nog een glas champagne genomen....Is dit jarig zijn of niet??

Gister, dinsdag de 19e, zijn we gaan lopen richting de Marais, de Joodse wijk, aan de andere kant van de Bastille. We kwamen langs de Place des Vosges. Ineke vond het een mooi plein, en dat is het ook! Geslenterd door veel leuke straatjes, onder andere de Rue des Rosiers.
Via Hôtel de Ville, Notre Dame, Louvre naar de Tuilerieën gelopen, gekeken en genoten. Het was lekker weer, soms een beetje broeierig, dan weer met een fris windje. Ergens uitgerust en een kop koffie gedronken. We zijn met de metro terug naar huis gegaan. Daar wat chips geknabbeld en rosé gedronken.
Om half 9 zaten we in Les Temps Modernes, waar we gegeten hebben (kip, met geconfijte tomaatjes en puree, en een heerlijk toetje). Wat was het er gezellig en wat zal ik het missen.
Er was voetbal, Frankrijk – Zweden. De Zweden hebben gewonnen.....

Vanmorgen meteen bus 91 gepakt (bij die leuke bushalte!), richting Avenue Les Gobelins. Ik heb Ineke meegenomen naar de Rue Mouffetard. En dat was als vanouds gezellig. Wat een leuk straatje! En met dat heerlijk weer is het helemaal een feest!
Ineke heeft foto´s gemaakt en een tasje gekocht voor haar telefoon. Koffie gedronken bij een leuk tentje. De serveerster is aardig en heeft een foto van ons beiden gemaakt.
Tussen de middag hebben we thuis gegeten. Ik ga straks Geny (die van 98 jaar) bezoeken. Dat wordt echt de laatste keer dus. Ineke heeft ansichtkaarten van Alkmaar meegenomen, ik zal er eentje bij haar achterlaten.
Daarna haal ik Ineke op en gaan we begin van de avond richting Nadia. Alleen even om haar een dikke klapzoen te geven en afscheid te nemen. Ze komt in oktober naar Amsterdam dus dan zie ik haar weer!

Morgen, 21 juni is het dag van de muziek, dus ik denk dat we daar wel van zullen genieten.
De weersverwachting is goed, dus dat zal wel lukken!

  • 20 Juni 2012 - 18:09

    Evelien:

    ooohh.. IK moet er al bijna van huilen dat je nu al aangekomen bent bij je laatste dag in Parijs
    Wat is de tijd snel gegaan.
    Wat heb je ons dichtbij gehouden en laten meegenieten.
    Dank je wel lieve lieve Ditta
    En tot heel snel
    zoen

  • 21 Juni 2012 - 12:05

    Charlotte:

    Wat leuk om jou en Ineke op de foto te zien. Erg leuk dat zij je komt halen. Ditta ik zal je gezellige, mooie en leuke Parijs-verhalen missen. Geniet van je laatste uurtjes in Parijs. Tot snel weer in Alkmaar.
    Lieve groet voor jullie samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 134570

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: