13e arrondissement - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu 13e arrondissement - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

13e arrondissement

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

16 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Vrijdag 16 maart. Tegen 11 uur de metro gepakt naar het 13e arrondissement, metro station Corvisart, in het zuiden van de stad. Op Boulevard Auguste Blanqui was een gezellige markt (op dinsdag, vrijdag en zondag). Even moed verzamelen en de trappen op naar La Butte aux Cailles, een mooi en slaperig buurtje, gebouwd op een heuvel (=Butte). Het oorspronkelijke dorpje ontwikkelde zich met karakteristieke kleine huizen. Je waant je echt in een provinciestadje.
Rustig, stil en kalm, veel kleine terrasjes met etende mensen, want joh, wat was het lekker weer vandaag!
Ik zag een mooi gebouwtje, wat een klassiek baantjeszwembad bleek te zijn (nog steeds in gebruik).
Daarna ben ik "afgedaald" richting boulevard Arago, waar Elisabeth woont. Ik zag onderweg nog een "muizenholletje" en een hele oude, maar dan ook echt, een hele oude auto. Elisabeth en ik hebben een wandeling gemaakt door de rue Mouffetard (daar laat ik zus Joke los volgende week als ze er is, want man, wat een hoop leuke winkeltjes en eettentjes zijn daar). Het is één van de oudste straatjes van Parijs.
Halverwege kruis je het ook al zo leuke pleintje: Place de la Contrescarpe.
Langs het Panthéon lopend komen we bij de Boulevard St.Michel. Aan de overkant gaan we de Jardin de Luxembourg in, en heus, ik weet wel dat het mooi weer is vandaag, maar dit had ik toch (nog) niet verwacht. Ik bedoel, het is gewoon vrijdag, dan moet er toch gewerkt worden??? Maar ongelogen, het grote park was BOMVOL, alle bankjes, alle stoeltjes, alle terasjes waren VOL. Iedereen genoot, de bomen zijn nog steeds kaal, maar de knoppen staan op SPRINGEN!
We hebben er een hele tijd gezeten, gekeken en gekletst. Elisabeth pakte aan het eind van de middag de bus terug naar huis en ik dook de metro in. Heerlijke dag!

  • 16 Maart 2012 - 20:21

    Evelien:

    ooooohhhhh.
    kwil ook in de zon in Parijs lopen !
    Hoewel het ergens in Holland best warm was, was dat vooral niet hier..brrrrr
    Mooi straatje...wil ik ook heen

    Goeie fotos ook weer
    een genot om te lezen.

    (enne dank je voor je wijze email woorden..)
    Wanneer komt Joke?

    zoen

  • 16 Maart 2012 - 20:28

    Lia :

    Klinkt allemaal weer heerlijk. Je zie een heel ander Parijs dan wat wij altijd zien. Ditje geniet lekker, dikke kus Lia.

  • 17 Maart 2012 - 21:29

    Tilly:

    Ha Dit, Zojuist mijn leesachterstand ingehaald. Je blog leest als een boek. Je plezier en ontspanning zijn er heel mooi in terug te lezen! Ga zo door!

  • 18 Maart 2012 - 07:01

    Theo:

    Vere en ik gaan zo naar mama. Alle fotoos op de ipad!

  • 18 Maart 2012 - 09:00

    Joke:

    Nôôôôôh Dit, wat een mooi verhaal en mooie foto's! Je hebt al een aardige route in je hoofd voor komend weekeind, ik kijk er naar uit. Het koffertje staat al klaar (allemaal spullen voor jou trouwens...).
    Gefeliciteerd met mama, we gaan er vanmiddag naar toe. Leuk dat Theo de foto's meeneemt, lang leve de moderne digi-techniek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 134573

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: