Robert Doisneau - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Robert Doisneau - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Robert Doisneau

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

14 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

woensdag 14 maart: Eureka, het is gelukt! Anke en ik zijn vroeg op gestaan om op tijd te zijn voor de expositie van Robert Doisneau in Hôtel de Ville. We waren zelfs zo op tijd, dat er nog geen rij was. Eerst maar even een bak koffie dan....De expositie was wat ik ervan verwachtte. In prachtige zwart-wit foto's liet Doisneau het leven in de Hallen zien, 's nachts en overdag. Indrukwekkend en prachtig.
In 1969 werden de Hallen verplaatst naar Rungis, een paar kilometer buiten de stad. De prachtige Hallen bleven nog wel even in gebruik als tijdelijke expositieruimtes en dergelijke. Er kwamen actiegroepen om de Hallen te behouden, maar dat nocht niet baten. In 1971 werd besloten, dat de Hallen....vernietigd moesten worden, eeuwig zonde.
Op de plek van de Hallen is het Forum les Halles verrezen (veel winkels) en Centre Beaubourg / Pompidou.
Ik heb het fotoboek wat hoort bij deze expositie gekocht, een juweeltje! Ik ben er heel blij mee.
We zijn lopend teruggegaan naar huis via de Rue de Rivoli. Een broodje gekocht bij de bakker en op een bankje in de zon op de Place des Vosges opgegeten (Anke met tonijn en ik met kip, dan weten jullie dat ook meteen).
Gisteravond nog een tijdje in "mijn" café gezeten. Ik met de laptop en Anke lezend in het geweldige boek van Adriaan van Dis, die zo mooi kan schrijven over zijn liefde voor Parijs (ik probeer hem een beetje na te doen).
Ik word in het café al een beetje gezien als stamgast. We kregen weer een schaaltje met olijven bij de wijn, en ook nog wat toost met rillettes, jummie!
Daarna zijn we gaan eten bij de toko, een 3 gangen menu voor, pak hem beet: gerust wel € 6,- p.p.!
Anke heeft vanmiddag de trein naar Normandie weer gepakt. Ik heb haar naar Gare St. Lazare gebracht, wat is het daar een stoffige bende op dit moment, het lijkt wel of er overal wordt gewerkt momenteel.
Morgen wordt het de warmste dag van deze week......

  • 14 Maart 2012 - 19:30

    Lia:

    Ha Ditje bedankt voor je kaart. Je vroeg of we je volgde op internet. Meid ik lees alles wat je meemaakt en vind het hardstikke leuk ook de foto's erbij. We volgen je dus op de voet.
    Dit geniet lekker en veel liefs, dikke kus Hans en Lia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 134741

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: