Tentoonstelling - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Tentoonstelling - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Tentoonstelling

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

08 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

donderdagavond, 8 maart:
Ik dacht naar de fototentoonstelling te gaan van Robert Doisneau (prachtige sfeervolle zwartwit foto's van Parijs, vooral nog uit het tijdperk van de Hallen).
Maar ja, daar stond een rij van wel anderhalf uur, helemaal om het Hôtel de Ville heen geslingerd. De fransen gedragen zich dan als engelsen, beschaafd, netjes en geduldig (hoe is het mogelijk hè?).
Maar goed, ik dacht: ik ga wel een andere keer (die luxe heb ik nu toch). Ik zag aan de andere kant van het stadhuis een (kleinere) rij staan voor een tentoonstelling van de tekenaar Sempé. Het duurde een klein half uur en eenmaal binnen heb ik genoten van de vele humoristische tekeningen. In oost-indische inkt of met waterverf. Sempé is in 1932 geboren in Bordeaux en publiceert al vanaf 1950 in diverse kranten en tijdschriften.
Hij is dus nu bijna 80 jaar, heeft tot vorig jaar nog werk gepubliceerd, maar ik weet niet of hij nu nog tekent.
Teruggelopen naar huis, via Place des Vosges (zo mooi) en de Place de la Bastille. Crèpe gegeten onderweg, genoten van de zon en een tevreden gevoel.

  • 09 Maart 2012 - 06:41

    Theo:

    Aha! De tekenaar van le petit nicolas! Brings back memories!

  • 09 Maart 2012 - 06:53

    Gerdi:

    wat schrijf je leuk! loop echt met je mee... gisteren 8 maart gevierd. met yvonne kroonenberg (lachten!) en marietje van rossen. leuke avond. was voor mij echt wel de laatste keer. maar wel een goede laatste keer.... xxx

  • 09 Maart 2012 - 12:09

    Dhyan:

    Lieverd wat heerlijk om je verhaaltjes te lezen .Zo lijkt het net of ik met je mee loop en mee kijk , heel gezellie.
    Lekker bezig en toch genieten zo klinkt het .Dag skat ik kijk uit naar je volgende verhaal. liefs en dikke zoen
    Dhyan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 134747

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: