Vrijwilliger (maar wel digitaal!) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Vrijwilliger (maar wel digitaal!) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Vrijwilliger (maar wel digitaal!)

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

08 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

donderdag 8 maart, ik heb nog niet veel gemerkt van Internationale Vrouwendag, maar in ieder geval, toen ik vanmorgen de gordijnen open deed, zag ik wel een strakblauwe lucht en een stralende zon. Leve alle vrouwen!!
Met de metro naar mijn afspraak bij Voisin-Age gegaan (in het 11e arrondissement). Er was ergens panne met een metrostel op mijn lijn, dus stampvolle wagons en nog vollere perrons.
Gesprek gehad met dhr. Pandolfo, samen met twee andere dames. Voisinage als één woord betekent zoveel als: de buren, de buurtschap.
Voisin betekent buurman of buurvrouw, en Age betekent leeftijd. Grappig hè? Het doel van Voisin-Age is om oudere mensen (vanaf 50 jaar, is dat oud??, ik kan mezelf wel aanmelden voor wat digitale hulp, hahaha) die behoefte hebben aan hulp of gezelschap, op een veilige manier in contact te brengen met mensen zoals ik bijvoorbeeld. Ze zijn vaak eenzaam en komen niet meer makkelijk in contact met andere mensen. De dienstverlening is gratis. De dienst die verleend wordt kan van alles zijn: een bezoekje, een telefoontje, een boodschap doen, een klus doen, helpen met de paperassen etc. Als "hulpverlener" dien je minimaal 1 x per 2 weken beschikbaar te zijn.
De heer Pandolfo heeft ons gedurende een half uur overladen met digitale informatie (zucht) want alles wordt geregistreerd, als je bijvoorbeeld iemand mee wil nemen voor een wandeling, dan leg je dat vast om te voorkomen dat iemand anders voor een dichte deur komt te staan bij dezelfde persoon. Goed, ik heb me nu net aangemeld op hun site, ontvang binnenkort een mail of sms van Voisin-Age, en dan koppelt de heer Pandolfo mij aan een ouder iemand bij mij in de buurt. Dus dat is nog even afwachten.
Ik ga zo lekker lopen naar het Hôtel de Ville, er is een foto tentoonstelling van Doisneau, met foto's van Parijs, lijkt me mooi.

  • 08 Maart 2012 - 14:01

    Bezig Bijtje:

    Hee Ditta, nu voor het eerst op je blog. Ziet er leuk uit en het enthousiasme spat er af. Je hebt het maar druk en nu dan ook nog weer vrijwilliger worden...?
    Geniet er lekker van. Vandaag is hier ook een zonnige dag. Uit de wind, heerlijk voorjaar.
    groet van Harriët

  • 08 Maart 2012 - 15:03

    Joan:


    goed van je; ben erg benieuwd of je waardevolle contacten opdoet. niet in de zin van waardevol voor je werk, maar waardevol voor jezelf!

  • 08 Maart 2012 - 15:49

    Stefanie:

    Goed bezig Dit! Tja alles digitaal.... ook in Parijs, ook de Vrouwen! haha, hier ook het zonnetje gesignaleerd... Lente!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 134708

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: