Zonnig Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu Zonnig Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ditta Postma - WaarBenJij.nu

Zonnig Parijs

Door: dittapostma

Blijf op de hoogte en volg Ditta

16 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Vrijdag 16 maart: Vandaag schijnt het 22 graden te worden...Maar, als jullie al jaloers zouden zijn, in het weekeinde keldert de temperatuur weer hoorde ik op het nieuws, wat wolken en misschien wat regen.....That's life....
Gisteren eind van de middag via de boulevard Daumesnil, onder de Promenade Planté door als het ware, de winkels eens goed bekeken die in de bogen zitten. Allemaal artistiek verantwoord, veel ambachtslieden, zoals boekbinderijen, meubelontwerpers, sieradenmakers, en ander design gedoe. Leuk om te zien.
Op de Place de la Bastille aangekomen zaten de terrassen bomvol, maar, met een beetje speurwerk, vond ik toch nog ergens een tafeltje. Had ik gistermorgen een goede neus voor een niet te dure kop koffie, ik was nu neergestreken op het duurste terras van heel de Place de la Bastille! Een demi, dat is een gewoon biertje, kostte er € 5,70! Ik kreeg er wel olijven en een bakkie pinda's bij, dat scheelt!. Afijn, ik heb heerlijk gezeten en gekeken.
De avond was heerlijk lauw, ik kuierde via de rue de la Roquette (leuk) en de rue de la Lappe (daar schijn je goed uit te kunnen gaan) terug naar huis.
In de enorme 2e handsboekwinkel vlakbij huis heb ik een pocket gekocht, lekker lezen...
Ik kwam ook langs de MacDo met daarboven de sportschool, die heb ik voor jullie ook even op de foto gezet.
Verder heb ik gisteren mijn argwanende oudje nr. 1, Francine, een paar gebeld, maar ze neemt niet op. Ze is dus niet thuis of wantrouwt nu ook de telefoon...
Ik heb een derde dame toegewezen gekregen, ik noem haar Géni,die ga ik in de loop van de dag bellen.
Vanmiddag zit ik in het zuiden van de stad, in het 13e arrondissement, Elisabeth opzoeken, die is weer terug van haar bezoek aan haar moeder in...Alkmaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ditta

Ik ben van 28 februari tot 22 juni 2012 in Parijs. De stad ontdekken, mijn frans verbeteren, vrijwilligerswerk doen en genieten, veel genieten!

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 134489

Voorgaande reizen:

28 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Parijs

Landen bezocht: